Aquesta obra és un estudi sobre la vida del col·leccionista Pablo Bosch i Barrau (1841-1915). Vocal del Reial Patronat del Museu del Prado, nomenat el 1912, i membre del Patronat des de la seva creació, va fer al Museu del Prado la donació d’obres d’art més important fins aquell moment (Goya, Murillo, El Greco...). El propòsit d’aquesta obra no se centra en el coneixement (estil, iconografia, atribucions….) de les peces que formaven part de la seva col·lecció, sinó principalment en les vicissituds i circumstàncies biogràfiques de Pablo Bosch, en la seva metodologia com a col·leccionista, les prioritats electives i el comerç de l’art.
Títol | Pablo Bosch Barrau. Col·leccionista d'art (1842-1915) |
---|---|
Autor | Socias Batet, M. Immaculada |
Col·lecció | Base Històrica |
Número | 194 |
Format | 15,5 x 23,5 cm |
---|---|
Pàgines | 208 |
Enquadernació | Tapa tova |
ISBN | 978-84-19007-97-1 |
Preu | 18,90 € |
La Dra. Immaculada Socias Batet és professora emèrita del Departament d’Història de l’Art de la Universitat de Barcelona. En aquesta universitat ha ensenyat Història de l’Art dels segles XVII i XVIII, així com Història del Gravat i Història Social del Col·leccionisme d’Art. La seva tesi doctoral, presentada el 1990, "Els Abadal. Un linatge de gravadors. El fons de la Biblioteca de Catalunya", va ser guardonada amb el premi Oms-Prat del Departament de Publicacions de l’Abadia de Montserrat, el 2007. Ha rebut diverses beques i patrocinis de la Universitat de Barcelona, de la Generalitat de Catalunya i del Govern d’Espanya, entre d’altres. Amb aquest suport ha pogut completar la investigació sobre la història social del col·leccionisme d’art. Ha estat "visiting professor" a la City University of New York i "visiting scholar" a l’Institut de Belles Arts de la Universitat de Nova York. També ha dut a terme importants estudis a la Hispanic Society of America, la Frick Collection i el Metropolitan Museum of Art de Nova York. És membre de l’Institut Català de Recerca en Patrimoni Cultural i corresponsal acadèmica de la Real Acadèmia de Bones lletres de Barcelona. La seva investigació se centra en la història social del col·leccionisme d’art i compta amb una extensa bibliografia.